E-shopy využívají hlad po jídle a rychle expandují

3.4.2020

Internetoví prodejci potravin zažívají v současnosti rekordní nákupní horečku. Poptávka po on-line nákupech vyskočila o stovky procent. E-shopy s jídlem kvůli tomu zvětšují sklady a rozšiřují byznys.

„V první řadě dále investujeme do současného distribučního centra, rozšiřujeme chlazenou část skladu, čímž získáme asi pětinu nové kapacity,“ řekl generální ředitel e-shopu Košík.cz Tomáš Jeřábek. „V pokročilém stadiu je rozjezd vlastních menších distribučních skladů, které bychom provozovali s kompletním outsourcingem logistiky,“ dodal. V řádu týdnů chystá obchod další vlnu zásadnější expanze do regionů. V Praze zahájil Košík též rozvoz hotových jídel z restaurací. 

K prodejcům jídla se připojily zařazením trvanlivých potravin do svého sortimentu také dva největší internetové obchody Mall a Alza. „Provoz na našem webu je oproti loňskému roku dvojnásobný a zákazníci u nás už zdaleka nepořizují jen elektroniku a spotřebiče,“ sdělil generální ředitel Mall Group Oldřich Bajer. „Vracejí se častěji a těch potřeb u nás řeší čím dál více včetně každodenních věcí. A k tomu patří i potraviny,“ dodal.

Expanze prodejců jídla a potřeby dalších obchodníků vyvolaly čilý ruch na trhu skladových nemovitostí. „Současnou masivní poptávku po volných skladech, ale i po paletových místech u logistických společností sledujeme u všech firem napříč trhem,“ popsal situaci ředitel poradenské společnosti 108 AGENCY Jakub Holec. „Jestliže jsme dříve řešili jednu dvě poptávky měsíčně, tak teď jich máme pět týdně,“ podotkl.

Zpět