DB Schenker plánuje výstavbu dalších 10 tis. m2 logistických prostor, které navážou na aktuálně zprovozněnou halu terminálu ve Valašském Meziříčí

Terminál se skládá ze dvou hal s celkovou rozlohou 10.500 m2. K dispozici má 10 ramp. Haly jsou vybaveny s důrazem na udržitelnost i inovace. Společnost dále plánuje automatizovat vykládku pravidelných shuttlů z výroby. Do nového terminálu byla přesunuta část operací ze stávajících poboček v Šenově a Novém Jičíně. Zejména skladové prostory pro Jacobs Douwe Egberts, který má ve Valašském Meziříčí továrnu. V terminálu obsadil 6.000 m2.

Přední logistická společnost DB Schenker slavnostně uvedla do života logistický terminál ve Valašském Meziříčí. Spolu s developerem ARETE zahájili výstavbu letos v březnu a po půl roce už byl spuštěn ostrý provoz. Hlavní pozornost v něm patří logistickým operacím pro Jacobs Douwe Egberts a distribuci kávy do celého světa.

Do nového terminálu se přesunula část operací ze stávajících poboček DB Schenker v Šenově a Novém Jičíně, a to zejména skladové prostory vyčleněné pro nizozemského výrobce kávy a čaje Jacobs Douwe Egberts. Ten se usadil na 6.000 m2 z celkové vystavěné plochy terminálu. „Celý tým logistiky, tedy skladníci a administrátoři, se zvládli přestěhovat během pěti dní za plného provozu. Naložili a vyložili celkem 116 vozidel,“ referuje Lukáš Tobola, manažer terminálu.

Nová lokace je pro společnost Jacobs Douwe Egberts zásadní výhodou, protože má ve Valašském Meziříčí továrnu, tudíž cesta mezi výrobou a distribucí se v průměru zkrátila o 15 km. Stěhování má dokonce i pozitivní enviromentální dopad, protože za rok sníží uhlíkovou stopu o 132 tun CO2. Distribuční centrum funguje nepřetržitě – 365 dní v roce, 24 hodin denně a 7 dní v roce.

Terminál ve Valašském Meziříčí se skládá ze dvou hal, které mají dohromady rozlohu 10.500 m2. Pro nakládku a vykládku je k dispozici 10 ramp. Výhodou terminálu je dobrá lokalita a propojení s dálnicí D48, která nabízí skvělou dopravní návaznost na hlavní tahy do Ostravy, Brna nebo do Polska.

Haly jsou vybaveny s důrazem na udržitelnost i inovace. Vnitřní a vnější prostory osvětluje chytré LED osvětlení, které je šetrné nejen k energetické spotřebě, ale i k okolí. Mezi manipulační technikou najdou své místo i dva vysokozdvižné indukční vozíky ve skladu vstupních surovin. „Věříme, že do budoucna budeme do projektu vnášet i další inovace. Plánujeme automatizovat vykládku pravidelných shuttlů z výroby, a tím zkrátit vyložení kamionu ze současných 30 minut na 90 sekund,“ avizuje Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker.

Káva a další výrobky společnosti Jacobs Douwe Egberts zaplnily 6.000 m2. „Zbývajících 4.500 m2 bude k dispozici pro nové zákazníky a partnery z automobilového, elektronického nebo spotřebitelského sektoru působících v regionu. S developerem se již začínáme bavit o výstavbě dalších 10 tisíc m2, které budou navazovat na současnou halu,“ prozrazuje Tomáš Holomoucký závěrem.

DB Schenker je jedním z předních světových poskytovatelů integrovaných logistických řešení a globálních spedičních služeb. Zajišťuje mezinárodní výměnu zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy. Je specialistou na řízení dodavatelského řetězce a poskytování komplexních logistických řešení – od přeprav, skladování a distribuce až po řízení toku informací.

Celosvětovou síť DB Schenker tvoří přes 2.000 poboček ve vice než 130 zemích, kde dohromady zaměstnává 74 tisíc spolupracovníků.