Sklady a skladové haly - Přímo od majitelů

Sklady a skladové haly - Přímo od majitelů

9 největších mýtů o Amazonu v Dobrovízi

Veškeré údaje k rozšíření zóny v Dobrovízi, kde by mohlo stát nové distribuční centrum společnosti Amazon, nabízí specializovaný web www.zonadobroviz.cz. Developer, společnost Panattoni, ho spustil s cílem přehledně na jednom místě nabídnout všechny údaje k rozšíření zóny. Mimo jiné rozebírá i devět nejčastějších mýtů, které rozšíření provázejí. A nabízí i omluvu developera.

Bude to obrovská hala!
Nebude. Oproti stávajícímu povolení bude hala o jeden hektar menší. Také bude oproti stávajícímu povolení o šest metrů níž nad terénem a bude mít méně nakládacích ramp.

Bude tam 450 kamionů denně!
Nebude. Průměrně se u Amazonu otočí 62 nákladních automobilů denně. Ve špičce jich bude přijíždět kolem stovky. Amazon používá moderní „swap body“ systém a jízdy kamionů minimalizuje díky efektivnímu využití kapacity kontejnerů.

Kamiony budou jezdit městem!
Nebudou. Než bude otevřen obchvat, dohlédne na dodržování zákazu vjezdu kamionů do obce hlídka obecní policie z Hostivic vyčleněná speciálně pro tyto účely.

Amazon zaměstná 5 000 lidí!
Amazon zaměstná v běžné směně 800 lidí. Ve špičce, která trvá tři měsíce v roce, zaměstná v jedné směně maximálně 1 700 pracovníku. Centrum bude celý rok pracovat na dvě směny.

Pořád se tu staví!
Jen jedna větší budova bude stát za 8 měsíců. Na čtvrtině zóny bude zeleň. Pokud zóna zůstane v dnes povolené podobě, bude se zaplňovat postupně a stavební práce se protáhnout na pět let.

 

Položka "Nový Amazon" Povolení získáná od roku 2005 Po schválení změny
Zastavěná plocha 159 000 m2 172 000 m2 menší o 13 000 m2
Počet nákladních ramp 164 331 méně o 167 ramp
Počet automobilů za den nejvýše 300 380 méně o 80 za den
Počet pracovníků průměrně 2 400 2 500 méně o 100 pracovníků
Omezení kamionů značení, policejní hlídka u vjezdu do obce do zprovoznění obchvatu značení kamiony ohlídá policejní hlídka
Obchvat Obchvat bude postaven jen v případě příchodu velkého investora / zaměstnavatele. Realizaci zajistí developer, kraj, ministerstva a EU. Bez příchodu velkého investora se druhá fáze obchvatu stavět nebude. Druhá fáze obchvatu se bude stavět jen při příchodu velkého investora / zaměstnavatele

 

Zdroj: eulog